måndag 16 maj 2011

Aktiv Dödshjälp / Passiv Dödshjälp - Split 7''

Halvfabrikat bjussar på split 7'' med dom bägge Dödshjälpsbanden... Jag har ju aldrig varit sådär jätteinne på Aktiv Dödshjälp tidigare, och jag måste nog säga att läget är oförändrat efter att lyssnat igenom deras sida här. Det är snortight och välspelat till max, men jag blir less redan efter halva första låten... Det är FÖR snyggt och kliniskt för min smak, det är för lite svineri i deras punk influerade metall. Det är inte det att jag inte gillar metall, för det gör jag, men då måste det som sagt vara lite mer opolerat enligt mig. Tror dock att deras tre låtar här, liksom förra fullängdaren, lär tilltala dom allra flesta.Både punkare och metallskallar.
Nej det är Gävles Passiv Dödshjälp som imponerar mest på mig på denna splitten. Inte så konstigt kanske då jag gillat alla deras tidigare släpp inklusive demon rätt hårt. Dom fortsätter på sin inkörda väg av melodiös crust/råpunk med en del black metal influenser. Eller ja... en del gitarrslingor låter lite black metal ibland, mer är det inte. Lite gammal god hardcore finns också att finna i manglet. Fan vet om inte aggresiviteten i sången skruvats upp ett snäpp denna gången? Inte mig emot :-) Ett av sveriges bästa "slingcrust" band enligt mig tillsammans med Eskatologia. Jag gillar't

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar