fredag 6 maj 2011

Inkvisitionen - "I" Kassett

Inkvisitionen's debutsläpp fick jag av den alltid lika trevlige Sjöömannen i Göteborg, tack och bock för det. Bandet kommer ifrån Göteborg och bjussar här på 7 låtar som jag faktiskt gillar riktigt mycket, långt bättre än jag hade väntat mig. Inkvisitionen låter som dom är uppvuxna på lika delar råpunk och hc a'la 90-tal och resultatet är alltså en helschysst blandning av snabba attacker varvat med långsammare moshpartier med feta körer och näven i luften. Kul med ett band till som kör över gränserna, något som var helt otänkbart om vi vrider tiibaka klockan till tidigare nämnda 90-tal. En annan grej som gör att Inkvisitionen sticker ut rätt rejält är sången som är så jävla gött desperat och svinförbannad. Att Erik får rätt mycket hjälp med vrålandet av sina bandkollegor gör det ännu mer effektfullt. Ett band som jag spår en lysande framtid och är ni sugna på ett nytt svenskt punkös så kollar ni in denna kassett eller cd versionen. Hoppas på vinylsläpp vad det lider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar