söndag 15 maj 2011

Striktlickers - Into the void... Promo CDr


Striktlickers från Borlänge är tillbaka med ny inspelning, kallad ”Into the void…”. Det är en promo CD med 17 låtar på denna gången. Jag gillade ju deras förra inspelning rätt mycket så jag tackar så mycket för att ni skickade hit denna också. (Ett bra gäng av låtarna på plattan är samma som förra demon, fast här tror jag dom är nyinspelade)
Jag har ju fått för mig att punken blivit lite mer medveten igen och när så är fallet så ploppar det ju alltid upp motpoler, och Striktlickers drar till med  både ”antihumanism” och ”Vi stödjer inte scenen – vi förstör scenen” på omslaget. Allvarligt eller inte låter jag vara osagt och koncentrerar mig på musiken som återigen är helt okej. Spräckmangel med influenser från band som Skitslickers, Skitslakt, och kanske med lite fantasi att man kan dra lite paralleller till Arsedestroyer. Inte för att Striktlickers grindar eller vevar entakt som AD, men något är det. Kanske den gruffiga sången som gör det. Jag hade personligen gillat om det varit lite mer ”grissång” blandat med gruffet, men man kan inte få allt. Texter saknas, något jag brukar vilja ha med, men i detta fallet är det skit samma… ”Frihet på flaska”, ”Fuck humanism”, ”Sieg hail satana”, ”Supa och stupa” osv känns som att man fattar ungefär vad det går ut på, och att det kvittar. Men som sagt, återigen en manglig och bra demo/promo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar