måndag 16 maj 2011

Intervju med Asta Kask från 2006

Och varför en intervju från 2006? Jo därför att jag har sagt upp domänen till Punk As Fuck sidan (försvinner i Aug 2011)  då det känns onödigt att ligga och betala för något jag inte längre håller på med, men samtidigt så vill jag inte att intervjuerna"försvinner". Så jag kommer att lägga upp dom här allteftersom. Så först ut blir Asta Kask, besvarad av Micke i December 2006.

1. Kan ju börja med att gratulera till en av 2006 bästa plattor i mitt tycke
Man får tacka.....Ja vi gillar den själva oxå..Den kom till på ett väldigt avslappnat sätt. Vi ville inte försöka bevisa något med den utan gjorde den mest för oss själva...Sen att folk har gillat den är ju askul bonus.

2. Hur känns det nu när plattan och dvd'n varit ute ett tag? Lite tankar nu när hypen lagt sig (för visst var det en liten Asta hype...inget negativt i detta dock).
Nja någon Hype har väl inte VI varit delaktiga i. Kanske att det har skrivits lite extra om Asta iom skivsläppet iof. Men det känns bra och ska bli skitkul att få åka ut med de nya låtarna nu. En blandning av materialet.

3. Tänkte ni nån gång skita i det? Tänker på Bjurres avhopp, Rosa Honung strulet m.m?
Det är nog mer så att för varje motgång så har vi lagt i en extra växel på att VI måste köra hårdare. Bjurres avhopp var ju rätt så väntat för oss. Oväntat blev det istället av Daddes inhopp. Strulet med Rosa Honung har ju ALLTID funnits , och var orsaken till att vi drog igång igen 2003. Att sedan konflikten växte för varje ny skandal vi lyckades reda ut gjorde ju oss mer taggade istället. Det är så jävla många som ska säga sitt om Asta Kask och vara med och styra skeppet....Vi leker inte Asta Kask...vi ÄR ASTA KASK. Men det klart att man varit frustrerad och förbannad många gånger.

3 1/2. Har det inte alltid vart lite skit med R.H? Jag menar ryktena har ju gått i 15 år, men ni har tidigare alltid hållt dom i försvar.Vi har hållt dem bakom ryggen länge nog nu....Vi har gett RH alla chanser i världen och respiter att reda ut allt. Istället har vi bara fått skit.......Nu är det slut med mr. nice guy.....Rosa Honung är skit rakt igenom

4. Hur fick ni tag på Dadde? Via Wolfpack?
När Bjurren drog för oss så väntade ett par Tysklandsspelningar utan trummis....skitsurt. Men vi drog ändå med en vågad chansning.... Vi tog bilen och åkte till Hamburg och ryckte med oss Phill från Rasta Knast. Han om någon skulle ju kunna våra låtar eftersom de kört Asta covers i många år. Repade igenom 20 låtar på ca: 3 timmar och sen funkade det. Det var tillochmed snack om att Phill skulle flytta till Sverige och bli en fast medlem. Då nämner en kompis till oss att Dadde hade sagt någon gång att han skulle vilja lira i Asta.
Vi ringde honom och bestämde oss direkt efter första repet.
Vi trivs skitbra med lillkillen och han har tagit fram grejjer i Asta som vi hade tappat bort.

5. Vad höll du på med emellan Asta erorna? Jag hörde några kassetter som Linda Örnekull spelade upp för mig när vi bodde ihop i Norge.... Living next door to Alice var med tror jag.....:-)
Nä hahahahah SÅ illa var det inte.
Jag hoppade ju in hos Strebers i 2 år.....Sedan lirade jag bas i ett hårdrock band några år. Det var ju absolut inte min grej men det var lärorikt ändå. Vi lirade en slags grunge glam rock...

6. Vad har ni fått för reaktioner på "hämnden"?
Många har ju undrat vad Hämnden var...Om det bara var en grej vi sade för att komma undan med återföreningen. Hämnden var en ren Hämnd på alla jävlar som blåst oss , skitpratarna . skivbolagstrassel osv. Huvuden har rullat och några till ska rulla.
Nu är ju hämnden över och vi har nu dragit ut i rent KRIG.

7. Jämför punken då och nu, om du orkar. Jag kanske har fel och tror att gräset är grönare på andra sidan , men visst fan var det lite roligare då?
Roligare förr ...nä inte för oss. Punken förr och nu är rätt så lik.
Samma PK idioter som ska bestämma vad som är vad.
Vi har ju roligare idag när vi kan skita i vad folk tycker och säger om oss.

8. Låten "Man vet vad man har" på nya plattan, är det sveriges punkare av idag, eller folk i allmänhet?
Nä så var den nog inte tänkt...Alla får ju tolka våra texter som de vill...Vissa kan känna sig angripna men denna text handlar faktiskt om bara en person faktiskt. Vem? det vill jag inte säga.

9. Lyssnar du nåt på några nyare svenska punkband? Favoriter?
Jag lyssnar MYCKET på nya punkband dels på vägarna när vi möts och skickade demos. Skitkul att det kokar i landet än.
Det finns massor av bra både Käng , HC , och snällare punk band idag......Hög klass.

10. Vad händer i framtiden med Asta, för en fortsättning blir det väl?
Ska ut nu i Feb/ Mars och köra en turné i Sverige och Norge och något i Danmark..... Sen var det nog en Tysklands turné med the Accidends vi skulle splitta. Sen är inget mera bestämt.......Men så länge vi har en orsak att kriga så gör vi det.

11. Avsluta Tack till alla som förtjänar det....Alla andra kan dra åt helvete.

Japp, det var det hela.... Det är väl bara för mig att önska Asta all lycka i framtiden med kriget och allt vad det innebär, och hoppas all skit löser sig. Kolla in på deras hemsida för uppdateringar om läget. www.astakask.com /Masken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar