fredag 31 december 2010

Ex 'animo #5 Fanzine

Det känns som att det inte var alls länge sedan Hannah hade det fjärde nummret ute av Ex 'animo, men nu är det alltså redan dags igen. Och således det femte nummret i ordningen. Har du läst tidigare nummer av zinet så vet du vad du får, Hannah kör på med massvis av spelningsrapporter, välskrivna recensioner, och en intervju. Denna gången är det Misär som blir utfrågade om ditten och datten, och som brukligt är i Ex 'animo så är det bra frågor och inte det vanliga standard tugget. Jag måste återigen ta upp Hannahs minne vad gäller spelningsrapporterna, för det är helt galet om man jämför med en person med guldfisksminne som mig själv. Jag har ju sett hennes anteckningsblock åka upp och ner när vi träffats, men det är ändå helt galet. Personer, platser, och ibland till och med klockslag återges vilket gör det väldigt kul att läsa sedan. Även om man inte var där själv. Enda minuset är väl att denna gången är några av dom lite väl långt bak i tiden. Inget jag brukar hänga upp mig på annars i zines, men när nummren kommer så tätt som dom gör så kunde dom varit lite aktuellare. Lite paradoxalt kanske att jag gnäller på något som är skitkul att läsa, så ta "gnället" med en nypa salt. Det skulle vara kul med någon artikel eller något liknande i kommande nummer, för Hannah skriver sjukt bra och verkar inte vara rädd för att tycka till (vilket syns i recensionerna) om olika saker. Det är inget att orda om, utan Ex 'animo är givet på inköpslistan. Så kontakta Hannah för ett ex... Jag har några ex av # 3 & 4 kvar om någon är sugen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar