tisdag 14 december 2010

Mest spelade låten?

Fick frågan av Cow Mag Ted för nån vecka sedan om vilken den mest spelade låten i min ipod/mp3 spelare var. Eftersom jag inte har nån ipod utan en gammal hederlig mp3 spelare utan räkneverk i så vet jag inte vilken låt exakt som är den mest spelade där i. Men jag vet med 100% säkerhet att den mest spelade skivan som ligger inlagd där är Dan Berglunds helt suveräna samlingsskiva "Mina Herrar". Sjukt bra platta som ni alla borde kolla upp. Om ni undrar vilka låtar som spelas mest hos olika punksluskar i vårt avlånga land så kan ni kolla det på Cow Mag bloggen. Synd att inte fler svarade bara...

4 kommentarer:

  1. Dan Berglund alltså... Nog fan en av de största favoriterna genom tiderna. Även om "En järnarbetares visor" definitivt är bäst så kan jag väl hålla med om att det finns en del andra jävligt schyssta låtar på "Mina herrar" åsså :)

    SvaraRadera
  2. Svårt att välja mellan "En järnarbetares visor" och "Den stora maskeraden" tycker jag, då båda är grymma. "Mina herrar" är ju dock en snorbra samlingsplatta. Den ska förövrigt ges ut igen snart i samband med att den nya plattan kommer till våren.

    SvaraRadera
  3. Jasså, det visste jag inte. Jag sket i att skaffa "Mina herrar" eftersom jag redan hade de tre gamla vinylerna (och "Vildmarken" på CD, men den suger ju tyvärr). Har du förresten hört tributplattan som släpptes för en del år sen? Fan vad folk kan förstöra bra låtar :)

    SvaraRadera
  4. Jo jag har hört den... Tror att det var Sören (Ta.s.k) som släppte den men vet inte säkert. Men som du säger, bra är den absolut inte. Tycker dock att EAK , GBG Rebels och just nämnde Sören gör helt okej versioner.

    SvaraRadera