torsdag 9 december 2010

Jerrys Farsa - När Ronny och Bettan hälsar på CDr

Det är lika bra att jag säger det på en gång... Jag gillar inte detta alls. Inte ens lite. 2 låtar med Jerrys Farsa från Trollhättan är med på denna cdr, och jag ska villigt erkänna att jag inte lyssnat så värst många gånger på den, jag pallar helt enkelt inte. Jag har absolut inget emot trallpunk i stort utan tycker att det kan funka nån gång emellanåt, men ofta faller det pladask tycker jag, i alla fall vad det gäller många av dom nyare banden. Att Jerrys Farsa dessutom saknar bas gör ju det hela inte enklare, det blir rätt tunnt. Har inget att jämföra med direkt men det känns lite som valfritt band från Äggets "Äggröror". Tror att bägge två som är med i Jerrys Farsa tidigare körde med Moderatjävel, och jämför man med plattan dom släppte så är ju detta en klar förbättring. Men som sagt, inte min grej alls... Men det finns säkert många som diggar detta för det verkar ju som trallpunk fått ett litet uppsving igen. Eller har jag fel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar