lördag 18 december 2010

More Noize # 5

Med Wretched's "Libero di vivere, libero di morire" CD i spelaren (utgiven av Skate or die i Spanien) ska jag försöka mig på att skriva några rader om detta 5 nummer från Tony. Tjockt som fan är det denna gången och han har mer och mer gått ifrån konceptet med pyttetext i helsidesspalter utan bilder till mer "traditionellt" fanzine utseende, fast fortfarande med galet mycket text. Något som kunde skönjas redan i förra nummret. Som vanligt så är det sjukt informativt och jävligt kul läsning trots att jag inte hört hälften av banden han skriver om, ännu mindre plattorna han recenserar. Och jag skulle förmodligen inte gilla dom heller :-) . Men jag läser ändå ALLT med behållning och undrar ibland hur fan han får nys om alla band som släppt en kassett i 7 exemplar i Indonesien? Nej skämt och sido men letar du efter nya band så är detta ett perfekt sätt att hitta dom. Jag gillar att Tony's sinne för detaljer, att han gör ordentlig research så det nästan blir lite nördigt ibland. Han är också gött gubbgnällig ibland vilket också är jävligt roande emellanåt. MEN i mitt tycke kan det bli lite för gnälligt ibland, det är inte många gråzoner här utan det är antingen bra eller skit. Inte så mycket däremellan. Också en hel del åsikter nedplitade och det är också välkommet, även om det är samma här att jag håller inte med om allt han skriver. Men han ska ha cred som fan för det, för det är något jag kan sakna från förr. Att det var ett gäng sidor där redaktörerna luftade sina åsikter om saker och ting. Jag ser gärna mer av detta i framtida More Noize. Intervjuade denna gången är Ydinaseeton Pohjola från Finland och Raw'Arse från Sverige/UK. Även en lite mer än 20 sidor lång Wretched special, därav musikvalet till dessa skriverier. Även lite spelningsrapporter och en (liten) Sverigespecial går att finna. Bortsett från att det som sagt blir lite väl gnälligt ibland så är More Noize ett av mina absoluta favoritzines både från förr och nu, och skaffar du det inte så är det din förlust... Keep it up Tony!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar