tisdag 7 december 2010

Ursut - Mot vägen CDr

Demo nummer två från Oskar (Not Enough), den andra var ju Avfart 33 som recenserats tidigare. Detta är alltså en demo med Ursut som består av folk från bl.a Project Hopeless och Kontrovers. 6 låtar stenhårt mangel av den typen som i folkmun går under epitetet "Scandi-crust", med en del Skitsystem vibbar. Mycket på grund av det jävligt fläskiga ljudet tror jag. Även spår ifrån några av medlemmarnas tidigare band Kontrovers tycker jag hörs rätt väl, men då Kontrovers var ett jävla bra band så gör det absolut inget. Att det är 3 stycken som delar på sången i Ursut, och alla 3 gör det sjukt bra, är en jävligt positiv grej enligt mig då det blir varierat och gött. För det mesta så fläskar det på med goa d-takts mattor i precis lagom fart för att bibehålla svänget, men även lite 4-takts grejer och snabba explosioner som "Panik" finns med och funkar utmärkt. Och att Rodrigo har ett jävla stamp i trummandet gör ju givetvis sitt också
till att det driver på som det gör. Tror inte det dröjer länge innan det blir ett "riktigt" skivsläpp ifrån Ursut, eller det borde det inte göra i alla fall. Av Malmös, vad det verkar, outtömliga förråd av punkband tror jag fan i mig att Ursut i mitt tycke är det bästa (Herätys är ju utspridda...). I alla fall för dagen. Ingen tvekan här inte, denna ska ni skaffa från Not Enough.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar