tisdag 21 december 2010

Germ Bomb - Infected from birth CD

Ur askan ur Hathor kommer Germ Bomb bestående av endast 2 medlemmar, och här är deras debutplatta. Det är 9 låtar på plattan som klockar in på ca 25 minuter. Skivbolaget slår på stort och basunerar ut att det låter som när "Motörhead, Venom & Metallica were at the top of their game". Det är alltid kul att se vad som skrivs av bolagen i pressreleaser :-). Över till skivan då och innehållet som ju är det vesäntliga. Jag vette fan alltså... Jag har lyssnat på plattan en hel massa gånger nu men det sätter sig inte. Visst fan hörs Motörhead ibland, och gammal sleten thrash finns där också. Likaså en dos med GBH och andra "UK82" band. Men där finns också vad jag brukar kalla "vanlig" hårdrock, och det drar ner betyget ordentligt i alla fall hos mig. Visst svänger det på bra emellanåt, men jag skulle vilja ha MER Venom och MER sliten d-takts punk, och ett skräpigare ljud för att ta till mig Germ Bomb ordentligt. Det är lite för polerat nu enligt mig. Men som sagt en del schyssta låtar finns där, men det är alldeles för ojämt tycker jag.

1 kommentar:

  1. Lyssnar på skivan nu. Och jag håller med dig! Mer Venom!

    SvaraRadera